retningslinjer hos Topteam

Sådan har coronavirus påvirket TopTeam

2020 er et år, som for mange virksomheder og borgere har betydet uvished og usikkerhed som følge af den globale coronavirus, der har påvirket vores hverdag. TopTeam er i den forbindelse selvfølgelig ingen undtagelse.

Vi har forsøgt at sætte lidt ord på, hvad coronavirus har betydet for os; hvilke udfordringer vi er stødt på, men også hvad Covid-19 har gjort os klogere på og åbnet vores øjne for. 

D. 11. marts 2020 vendte Covid-19 for alvor op og ned på danskernes hverdag. Som følge af pressemeddelelsen tog vi i TopTeam hurtigt beslutningen om, at vi ville komme igennem den her krise uden opsigelser. 

”Vi vidste godt, at det ville koste os penge, men vi mente uden tvivl, at det ville være den investering værd,” fortæller vores CEO, Martin Lausen. 

Fokus på medarbejdernes tryghed i en global krise  

Fra starten af lockdown i foråret og indtil nu har vi prioriteret at skabe tryghed blandt vores medarbejdere. Fordi TopTeam har en forretningsmodel, der indebærer, at vores konsulenter sidder ude hos vores kunder, har vi i forvejen ikke været vant til at møde ind det samme sted hver dag. 

Covid-19 har derfor medført store ledelsesmæssige udfordringer, fordi de sociale arrangementer, vi plejer at afholde, betyder meget for det netværk og den tilknytning, som vores konsulenter har til TopTeam. Vi besluttede ret hurtigt under lockdown i foråret, at vi ville sende en statusmail ud hver evig eneste eftermiddag til vores ansatte.

De mails skulle skabe tryghed og ro i maven, så ingen af vores medarbejdere skulle være nervøse og føle, at ledelsen skjulte nogle overvejelser, der var blevet gjort i forbindelse med Covid-19. Det tiltag fik vi meget positivt respons på, og det viser for os, at vi har gjort os den helt rigtige prioritering. 

 

Hvad har coronavirus lært os?

Når vi kigger lidt på, hvad 2020 har indebåret – og hvad Covid-19 har betydet for os, så kan vi ikke komme udenom, at vi på trods af alle de svære udfordringer også har mødt medgang. Krisen har – om ikke andet – vist os, at vi er kommet godt i mål med vores tilgang til de virksomheder, vi samarbejder med.

Vi har nemlig oplevet stor opbakning fra vores kunder, der har værdsat vores vision om at være mere end en leverandør af kompetencer. Vores kunder, som vi har opbygget en tæt relation til, har rakt hænderne ud til os, når de har haft nogle behov, der skulle dækkes. 

Derfor har vores tætte dialog med kunderne i en tid med Covid-19 bekræftet os i, at den måde, vi er gået til vores kunder på, taler ind i en strategi, vi skal fortsætte med for fremtiden. 

Vi har også fået os en god læring i forhold til, hvor stor betydning den interne kommunikation har for vores ansatte – et led i vores organisation, som vi måske havde nedprioriteret før coronakrisen, men som vi nu har valgt at prioritere meget højt fremover. 

Coronakrisen har uden tvivl været en stor mavepuster, men vi har også lært vigtige ting, som vi ikke vil være foruden.